ده چیزی که اغلب مشاورین سئو از آنها متنفرند

ده چیزی که اغلب مشاورین سئو از آنها متنفرند

ما با توجه به صرف بیش از ده سال به عنوان مشاور سئو، لیستی از بزرگترین چالش های این کار درباره این صنعت و مشتریانمان گرداوری کرده ایم. مطمئنا شما نیز به عنوان مشاورین سئو یا مشتریان آنها چنین تجربه هایی را داشته اید.

1. راهکارهای زودبازده

اغلب مشتریان ما افراد باهوشی بوده و در هنگام برخورد با چالش های سئو بعضا به دنبال روش های زودبازده هستند. با اینکه اغلب آنها از پیچیدگی های سئو و مزیت روش های پیاده سازی صحیح آن آگاه هستند، اما با این حال باز هم در شرایط بحرانی از ما راهکارهای زودبازده می خواهند.

با اینکه تحقیق و برنامه ریزی برای یک وب سایت نمونه نشان می دهد که درامد آن پس از طی یک فعالیت دراز مدت یک ساله دو برابر خواهد شد، اما باز هم مشاهده می کنیم که مخالفت هایی از طرف کارفرما ها به وجود می آید. آنها به این برنامه علاقه ای نشان نداده و نتایج زودهنگامی را طلب می کنند. به عنوان مثال آنها برنامه های شش ماهه را در اینجا ترجیح می دهند.

کسب و کارها بایستی درک کنند که کسب ترافیک از موتورهای جستجو موضوع بسیار مهمیست و نمی توان برای رسیدن به نتایج مطلوب در آن شتاب زده عمل کرد. راهکارهای زودبازده شاید نتایج زودهنگامی را به ارمغان بیاورند، اما غالبا این گونه ننایج غیر واقعی بوده و پایدار نیستند.

2. مقایسه وب سایت خود با رقبا

یکی از سخت ترین سوالاتی که مطرح می شود اینست که رقبای من در حال انجام چنین کاری هستند، بنابراین چرا من نمی توانم؟!

برخی از وب سایت ها دستورالعمل های گوگل را نادیده گرفته و سعی در سو استفاده از نقاط ضعف الگوریتم های گوگل می کنند. آنها با انجام اقداماتی مانند لینک سازی غیر طبیعی، انتخاب دامین هایی همنام با کلمات کلیدی، انتشار محتوای تکراری و از این قبیل سعی در فریب گوگل می کنند. شاید هم بتوانند در برخی از کلمات کلیدی از رقبایشان پیشی بگیرند.

قول های گوگل مبنی بر جلوگیری از فعالیت های چنین وب سایت هایی برای ما به عنوان یک مشاور سئو تکراری شده است. آنها دائما در حال نهی وبمستر ها از عدم انجام چنین کارهای فریب کارانه ای هستند.

گوگل بارها نشان داده که در دفع تاکتیک های سئو کلاه سیاه صد در صد درست عمل نمی کند و بعضا الگوریتم های آن توسط وبمسترها به بازی گرفته می شود. بایستی قبول کینم که گوگل با اینکه پیشرفت های بسیاری در این زمینه داشته، اما همچنان قادر به فیلتر کردن صد در صد وب سایت های اسپم نیست.

در برخی موارد ما در قبال مشتریانمان احساس شرمندگی می کنیم. رقبای آنها سالهاست که با تکنیک های اسپم رتبه های بالایی کسب کرده و به خاطر این اعمالشان جریمه نمی شوند. در جهت دیگر نیز وب سایت هایی وجود دارند که تنها در جهت سئو کلاه سفید قدم برداشته و بدین واسطه انتظار دارند که از این گونه رقبا پیشی بگیرند. توضیح این مسئله برای مشاورین سئو کار بسیار دشواریست و متاسفانه اغلب مشتریان از پاسخ آنها قانع نمی شوند.

3. مسئله بغرنج میزان دستمزد

بارها پیش آمده که از ما خواسته اند در پروژه های سئو به عنوان مشاور شرکت کنیم. ما نیز بالطبع، چند روزی زمان صرف کرده و پروپوزال خود را برای مشتریان آماده می کنیم. متاسفانه بعضا پس از ارائه پروپوزال مشاهده می شود که آنها از دستمزد بالای ما شکایت می کنند. آنها تمام بخش های پروپوزال ما را دوست دارند، اما در مورد دستمزد مخالفت می کنند، چرا که شرکت های دیگر برایشان ادعا کرده اند که همین کارها را با دستمزدی بسیار پایین تر انجام خواهند داد.

همه اینها درست است. هستند افرادی که با دستمزد پایین تر به سئو وب سایت شما می پردازند، رویکرد و نگرش آنها نسبت به سئو مطمئنا با ما متفاوت خواهد بود. شاید بهتر باشد که مشتریان در چنین شرایطی به این مسئله نگاه کنند که فعالیت های ما چقدر موجب افزایش سرمایه آنها خوهد شد؟ زمان رسیدن ما به نتایج چقدر سریعتر است؟ کیفیت رشد کسب و کار آنها در راستای برنامه ما چقدر است؟

دقت داشته باشید که یک مشاور سئو خوب چیزی فراتر از یک تکنسین است. یک متخصص سئو خوب در کار با آنالیز داده ها فردی حرفه ایست. او با تکیه بر داده های ارزشمندی که در اختیار دارد، می تواند به نیازهای شما پاسخ داده و با کشف راه های جدید، کسب و کار شما را به سمت موفقیت پیش ببرد. مقایسه چنین چیزی با میزان دستمزد یک مشاور، کار بی معنی می باشد.

4. سئو قادر به جبران نقطه ضعف های یک محصول ضعیف نیست

سئو قادر به رفع تمام مشکلات نیست. ما می دانیم که این مسئله شاید مغایر با افسانه هاییست که برای این صنعت گفته شده است. اما این موضوع حقیقت دارد. اگر محصول یا خدمات ارائه شده توسط شما دارای کیفیت رضایت بخشی نیست، بایستی قبل از مراجعه به مشاورین سئو نسبت به افزایش کیفیت آنها اقدام فرمایید.

سئو موجب ارتقا کیفیت محصول شما نخواهد شد. اگر شما خدمات خوبی را به افراد ارائه می دهید، سئو به شما کمک می کند تا بیشتر توسط افراد نیازمند به خدمات شما دیده شده و سود بالاتری کسب کنید.

5. عادت کنید که در اغلب مواقع جواب نه بدهید

ما بعضا با مشتریانی مواجه شده ایم که در دو سال اخیر چند بار دست به تغییر شرکت سئو یا سئوکار خود زده اند. این صاحبین کسب و کارها از نتایج کار راضی نبوده و به همین دلیل می خواهند دست به تغییر مشاور خود بزنند.

در اغلب مواقع مشاهده شده که این گونه مشتریان، صبور نبوده و افرادی بی حوصله هستند. در نتیجه کار کردن با آنها سخت است. هر چیز بدیهی بر روی رفتار آنها نسبت به مشاور سئو خود تاثیر می گذارد. یک شب نخوابیدن یا داشتن یک روز بد می تواند آنها را به رفتارهای تهاجمی نسبت همه افراد دور و بریشان سوق دهد.

بودن در چنین وضعیتی بدی ناخوشایند است، چرا که رفتارهای مشتری موجب کاهش انگیزه های شما و خراب شدن حالتان می گردد. بهتر است که هر چه زودتر به این گونه روابط پایان دهید. در صورت مشاهده چنین مشتری هایی بهتر است که همان اول به آنها نه بگویید.

شاید شما یک مشتری را از دست داده باشید، اما تصمیم درستی گرفته اید. انرژی خود را بر روی پروژه مشتریانی صرف کنید که به شما اعتماد کرده و دارای صبر و حوصله برای مشاهده نتایج هستند.

6. داشتن وسواس در آمارها

مشتریان عاشق آمارها هستند، اما آمارها روش صد در صد درستی برای توصیف موفقیت ها نیست. مشاهده شده که بسیاری از مشتریان بر روی تعداد بازدید از صفحات، رتبه سایت در کلمات کلیدی و دیگر شاخص های مشابه تاکید دارند.

هیچ یک از آنها به خوبی نمی توانند بیانگر کارایی کسب و کارتان باشد. شما نیاز به تمرکز بر روی شاخص های عملکرد صحیحی دارید. شاخص هایی که قابل استناد بوده و مستقیما با سوداوری شما در ارتباطند. این شاخص ها همان هایی هستند که در بررسی ارتقا کسب و کار از طریق سئو بایستی به دنبال آنها باشید.

از دید اغلب مشتریان، رتبه وب سایت بهترین شاخص عملکرد برای ارزیابی یک مشاور سئو است. اما در حقیقت جایگاه وب سایت در نتایج جستجو تنها یکی از پله های نردبان موفقیت وب سایت محسوب می گردد. بدون یک نرخ تبدیل قابل قبول و عدم سوداوری، حتی رتبه یک گوگل نیز بی فایده است.

7. سئو مانند شکر برای شیرینیست

از دید برخی وب مسترها سئو همانند یک شعبده بازیست که پس از طراحی وب سایت از آن استفاده کرده و همه چیز به صورت ناگهانی درست می شود. بنابریان استفاده از مشاورین سئو را به انتهای کار طراحی و توسعه سایت موکول می کنند.

متاسفانه چنین رویکردی موجب می شود که تغییر و بهینه سازی وب سایت پس از تکمیل آن، هزینه های زیادی را روی دست شما بگذارد. بهتر است که از مشاوره سئو در هنگام تعیین استراتژی وب سایت و قبل از طراحی آن بهره بگیرید تا همه چیز در هنگام طراحی سایت در جای خود قرار داشته و نتایج شگفت انگیزی پس از راه اندازی سایت مشاهده کنید.

8. مشاورین IT قادر به حل تمام مشکلات هستند

برای ما مشاورین سئو هنوز این اتفاق می افتد که در هنگام خرابی پرینتر، کامپیوتر، موبایل، اسکنر و حتی مشکلات ویروسی، دوستان و خانواده به ما مراجعه می کنند، چرا که ما یک مشاوره IT هستیم. حتی مشاهده شده که در هنگام ایجاد مشکل در کار با تلویزیون نیز از ما انتظار کمک داشته اند.

این مسئله در محیط کاری نیز وجود دارد. مشتریان قادر به درک تفاوت طراح سایت، توسعه دهنده وب سایت، متخصص ادوردز یا مشاور سئو نیستند. آنها تصور می کنند که هر چیزی که با برق کار می کند، مشکلات آنها را مدیران IT می توانند حل کنند. اما در حقیقت این گونه نیست.

9. تولید محتوا آسان است

متاسفانه این طور نیست. مگر اینکه هر متنی را که دارای چندین خط فاصله و کلمات کلیدی باشد را محتوا بنماید.

ما به دفعات مشاهده کرده ایم که مشتریان ادعا می کنند که خود می توانند به موضوع محتوا رسیدگی کنند. چرا که آنها دارای نویسندگان خوبی هستند. حتی در صورتی که این مسئله درست باشد، آیا نویسندگان آنها درک درستی از سئو دارند یا خیر؟

در اغلب مواقع اعتماد ما به نویسندگان داخلی مجموعه ها نتایج خوبی را ایجاد نکرده و ما مجبور شده ایم که جلسات آموزشی برای نویسندگان برگذار کنیم. این موضع باعث افزایش هزینه های سئو شده و زحمات ما برای سئو را بیشتر می کند.

10. کسب بک لینک های پولی

همیشه وقتی صحبت از لینک سازی می گردد، موضوع خرید بک لینک به وسط می آید. بعد از بروزرسانی گوگل پنگوئن جای تعجب وجود دارد که هنوز صاحبین کسب و کارها اقدام به خرید بک لینک می کنند.

این اقدام با ریسک فراوانی همراه بوده و ما به چنین درخواست هایی از طرف مشتریان جواب رد می دهیم. اما برخی از آنها در عین مخالفت مشاور سئو وب سایت، اقدام به خرید بک لینک کرده و پس از مشاهده نتایج منفی، مجددا مشاور سئو را مقصر می دانند.

ده موردی که در این مطلب مطرح گردیدند، جز چالش هایی بودند که ما در دوران کاری خود با آنها مواجه بوده ایم. مطمئنا برای شما نیز اتفاقات مشابهی افتاده است. در صورت علاقه مند بودن خوشحال می شویم که تجربیات خود به عنوان مشاور سئو را با ما در میان بگذارید.


تبلیغات میان متنی/

درب شیشه ای یکی از ملزومات دکوراسیون لوکس و مدرن ساختمان های امروز به حساب می آیند. قیمت درب شیشه ای را در سایت قائم الکتریک مشاهده کنید. همچنین درب ورودی ساختمان ها نیز برای حفظ امنیت عبور و مرور نیازمند تجهیزات راهبند است. قیمت راهبند را از قائم الکترونیک به راحتی دریافت کنید. تیم نکته عمومی و عامیانه این است که در شیشه ای یا همان درب شیشه ای به درب اتوماتیک شیشه ای اشاره دارند. درب شیشه ای در انواع مختلف را از قائم الکترونیک بخواهید.

----------------------------

مهارت های سئو مورد نیاز برای متخصصین

مهارت های سئو مورد نیاز برای متخصصین

سئوکارهای حرفه ای دارای مهارت های متنوعی هستند و هر کدام سابقه کاری به خصوصی دارند. برخی از آنها برنامه نویس بوده، برخی جز کار آفرینان بودند، برخی نیز جز بازاریابین سنتی محسوب شده و تعدادی نیز از حرفه خبرنگاری وارد این حوزه شده اند.

اگر به دنبال استخدام متخصص سئو هستید، توجه به یک سری از مهارت ها می تواند موجب انتخاب بهتری از بین کاندید ها گردد. مطمئنا کارشناسان سئو موفقی وجود دارند که دارای تمام این مهارت ها نیستند، اما داشتن یک لیست از ویژگی های مورد نیاز خالی از لطف نیست.

در ادامه به معرفی هشت مهارت مهم می پردازیم که در استخدام سئوکار می توانید به آنها توجه داشته باشید.

1. ذهن آنالیزگر

ارزیابی این مورد کار دشواریست، اما در هر صورت یک متخصص سئو حرفه ای بایستی دارای توانایی در آنالیز شرایط بوده و ارتباط بین علت و معلول را کشف کند.

یک سئوکار بایستی به سه سوال زیر پاسخ درستی دهد:

  • چه اتفاقی افتاد؟
  • چرا چنین اتفاقی افتاد؟
  • حال چه اقدامی بایست انجام دهیم؟

روش های بسیاری برای ارزیابی این موضوع وجود دارد. پیشنهاد می کنیم که با طرح یک پرسش نوع ذهنیت او را به چالش بکشید.

به عنوان مثال می توانید چنین پرسشی را مطرح کنید: یکی از مشتریانمان به ما ایمیل زده و از ما خواسته که در سئو وب سایتشان به آنها کمک کنیم. اولین مواردی که در این شرایط به آن توجه می کنید چیست؟

یا اینکه می توانید بپرسید: ما قصد ایجاد یک شعبه در شهر تبریز داریم و شما را به عنوان مسئول آن انتخاب کرده ایم. اولین اقدامات شما چیست؟

هیج پاسخ صحیح یا غلطی به این پرسش ها وجود ندارد. اما با شنیدن پاسخ آنها می توانید به نوع فکر کردن کاندید مورد نظر خود پی برده و ببینید که آنها چگونه به مشکلات حمله می کنند. هدف اینست که ببینیم که آنها چگونه به درک مشکل از زوایای مختلف پرداخته و چطور از داده ها و منطق خود در تصمیم گیری بهره می برند.

2. توانایی نوشتن و صحبت کردن

سئوکاری که قادر به انجام پروسه جستجوی کلمات کلیدی و نوشتن محتوا حول آن است، دارای ارزش فوق العاده زیادیست. منظور ما نوشتن محتوایی مانند همین مطلب یا صحبت در کنفرانس ها نیست.

هدف ما استخدام سئوکاریست که قادر به متقاعد کردن تیم وب سایت و مشتریان است. همچنین چنین فردی بایست بتواند در گفتگوها صحبت کرده و توانایی نوشتن گزارشات را داشته باشد. همه این موارد نیازمند به داشتن توانایی در نوشتن و صحبت کردن است.

یک متخصص سئو بایستی دارایی اعتماد به نفس بالایی بوده و همچنین بتواند موضوعات پیچیده سئو را به مفاهیم ساده تری تبدیل کند تا توسط دیگر افراد نیز قابل درک بوده و آنها بتوانند با استفاده از این داده ها اقدام به تصمیم گیری کنند.

3. مهارت های فنی و برنامه نویسی

مطمئنا در لزوم داشتن این مهارت نقطه نظرات مثبت و منفی زیادی وجود دارد. مطمئنا شما نیز مانند ما با سئوکارهایی آشنا هستید که بدون داشتن مهارت های برنامه نویسی قادر به انجام کارهای بزرگی هستند.

اما با قاطعیت می توان گفت که همین افراد با داشتن مهارت های برنامه نویسی می توانند کارهای بزرگتری انجام دهند. در بحث سئو با موضعات متنوعی مانند سرعت سایت، رندر صفحه، ریدایرکت های سمت سرور، تگ های میکرودیتا و تگ های HTML وجود دارد.

در همه این موارد اگر متخصص سئو دارای مهارت های فنی باشد می تواند به صورت بهتری با توسعه دهندگان صحبت کند و صرفا به جای مطرح کردن نیاز ها به مباحثه با آنها نیز بپردازد.

تخمین نسبت میزان زحمت انجام یک کار به میزان تاثیر آن نیز موضوع مهمیست. صحبت ما این نیست که یک سئوکار بایستی قادر به نوشتن کد باشد، اما آنها بایستی قادر به درک پروسه کدنویسی بوده و میزان زحمتی را که دستور مورد نظر آنها بر روی برنامه نویس می گذارد را درک کنند. آنها حتی بایستی نحوه انجام کار را به برنامه نویس توضیح داده تا از بروز ایجاد اشتباهات جلوگیری شود.

به عنوام مثال موضوع lazy loading را در نظر بگیرید. بسیاری از پلاگین های برای انجام این کار از اتربیوت srcset استفاده کرده و از اتربیوت src برای تصاویر استفاده نمی کنند. در نتیجه گوگل قادر به مشاهده عکس ها نیست. چنین دانشی با تست این روش ها به دست آمده و متخصصین سئو بهتر است که از این گونه اطلاعات بهره مند باشند.

داشتن دانش فنی به انجام سریعتر کارها نیز کمک زیادی می کند. تنها با داشتن اطلاعات کمی از اسکریپت نویسی با پایتون، می توان hreflang را به راحتی به نقشه های سایت XML اضافه نمود.

4. مهارت های اجتماعی

وجود مهارت های اجتماعی و توان صحبت با دیگر متخصصین از جمله قابلیت هاییست که در کارشناسان سئو کاملا ضروریست. یک متخصص سئو بایستی بتواند که با دیگر همکاران خود به بحث و گفتگو پرداخته و نظرات آنها را جویا شود.

سمینارهایی که معمولا متخصصین بازاریابی آنلاین در آن دور هم جمع میشوند فضای خوبی برای محک زدن خود به عنوان یک کارشناس سئو می باشد. در این گونه فضاها می توانید اطلاعات هیجان انگیزی در مورد بحث های روز سئو کسب کنید.

5. مهارت در آنالیز

متخصصین سئو در صورت داشتن مهارت در کار با گوگل آنالیتیکس و جمع آوری اطلاعات از آن می توانند در زمان خود صرفه جویی زیادی کنند. درک فاکتورهای مرتبط با بازدیدکنندگان سایت در تعیین استراتژی های سئو امری ضروریست.

6. مهارت در کار با Excel

آنالیز و شبیه سازی داده ها با استفاده از Excel کمک زیادی به متخصصین سئو خواهد کرد. ما به شخصه با سئوکارهای فراوانی برخورد کرده ایم که حتی قادر به انجام ساده ترین کارها با Excel نبوده اند.

توانایی یافتن، ترکیب کردن و ایجاد گزاره های شرطی برای داده ها از جمله امکانات ضروری برای دانستن، برای هر متخصص سئو می باشد. حتی قالب های Excel ای وجود دارند که با استفاده از آنها می توانید به کارهای روزانه خود نظم داده و از مشکلات روزمره خلاص شوید.

در حالت کلی توانایی کار با Excel در تولید نقشه های سایت از لینک ها، ارزیابی تغییرات الگوریتم ها، تاثیر الگوریتم ها بر روی داده ها، ارزیابی نرخ کلیک و همینطور دسته بندی کلمات کلیدی بسیار ارزشمند است.

7. انگیزه و توانایی در سازگار شدن

یکی از چیزهایی که ما درباره سئو هم به آن علاقه مندیم و هم شاید متنفر باشیم، اینست که سئو در پایان روز کاری به اتمام نمی رسد. بازرایابی آنلاین از آن دست شغل هایی نیست که راس ساعت 5 به اتمام برسد. سئو در ذهن شما باقی خواهد ماند.

برای اینکه به یک متخصص سئو تبدیل شوید، بایستی هر روز در حال یادگیری باشید. همیشه در زبان های برنامه نویسی، فریمورک ها (مانند وردپرس)، یک استاندارد جدید مانند اسکیما یا AMP و همینطور موضوع یادگیری ماشینی، همیشه چیزهای جدید برای یادگرفتن وجود دارد.

متخخصین سئو مورد نظر ما همواره کسانی هستند که دارای یک وب سایت برای پروژه های خود بوده و همینطور در حال ساخت ابزارهایی برای رفع مشکلات سئو هستند. به عنوان مثال استفاده از API وبمستر تولز برای اتوماسیون فرمت بندی داده ها از جمله کارهاییست که جز مهارت های یک سئوکار به شمار می رود.

یک متخصص سئو بایستی تحمل بالایی داشته و اصطلاحا پوست کلفت باشد. قوانین سئو همیشه در حال تغییر بوده و سئوکاران مجبور به متعاقد کردن مشjریان نسبت به تغییرات سیاست گوگل در مورد پیج رنک یا دیگر موارد قابل طرح در سئو هستند.

8. شوخ طبعی

ما همواره افت و خیز زیادی را در حوزه سئو مشاهده می کنیم و اغلب آنها با سرعت زیادی نیز اتفاق می افتند. این خیلی مهم است که بدانیم که یک سئوکار در حال نجات دادن جان افراد نیست. او فقط مشغول بازاریابیست. وجود کمی حس شوخ طبعی و تمایل به خندیدن می تواند از استرس های این کار به شدت کم کند.

تبلیغات میان متنی

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

همچنین می توانید کرکره برقی و قیمت کرکره برقی و پرده برقی را در وبسایت قائم الکترونیک و از کارشناسان این شرکت استعلام کنید. ما ۲۴ ساعت شبانه روز آماده خدمت به شما عزیزان هستیم. هموطنان ایرانی همچنین می توانند انواع جک برقی و قیمت جک برقی را در سایت قائم الکترونیک دنبال کنند.

تبلیغات میان متنی

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------