هر آنچه که قبل از استخدام یک شرکت سئو بایست بدانید

هر آنچه که قبل از استخدام یک شرکت سئو بایست بدانید

وقتی صحبت از سئو می گردد، غالبا هدف ما رویکردیست که موجب پیشرفت وب سایت شود، نه اینکه پس از مدتی توسط گوگل جریمه شویم. کسب تجربه در انتخاب شرکت سئو یا یک سئوکار به راحتی به دست نمی آید.

حقیقت آنست که سئوکار های بد زیادی در این فضا وجود دارند که قول های غیر عملی می دهند یا از روش های فریب دهنده استفاده می کنند. در چنین شرایطی آثار منفی سئو بیشتر از آثار مثبت آن خواهد بود.

تا همین چند سال پیش خدمات سئو به نوعی بدون هیچ مرز و قانونی بود و بسیاری از مجموعه ها بدون هیچ رفتار حرفه ای، مدعی رسیدن به نتایجی بودند که در آن می توانند نتایج یک شبه ای را به دست آورند. نتایجی که حتی در صورت رسیدن، در کوتاه مدت از نتایج جستجو برداشته می شدند.

سئو با کیفیت، دارای اهمیت بسیاریست و موجب تفاوت زیادی در موفقیت کسب و کارتان خواهد شد. سئو بایستی به شکلی پیاده سازی و اجرا شود که ترافیک طبیعی را برای سایتتان ایجاد نموده و بدون هر گونه فریبکاری و شبیه سازی صورت گیرد.

در این مطلب میخواهیم تجربیات ارزشمند مشتریانمان را در زمینه انتخاب شرکت سئو به صورت صحیح در اختیارتان بگذاریم. حتی اگر یک سئوکار باشید نیز می توانید با خواندن این مطلب در رفتار حرفه ای خود نیز تجدید نظر کنید تا مشتریانتان به شما اعتماد بیشتری نمایند.

در ادامه به پنج موضوع اشاره می کنیم که قبل از هر انتخابی در شرکت سئو بایستی به آن توجه کنید.

1. تضمین سئو اغلب یک دروغ است

اگر شرکت سئو مورد نظر شما صفحه اول گوگل را در تعدادی کلمه کلیدی به صورت صد در صد تضمین می نماید، توصیه می کنیم در همان لحظه گوشی تلفنتان را قطع کنید. چنین قول هایی در حالت کلی دروغی بیش نیست.

در حقیقت تضمین رتبه یک سایت، مخصوصا وب سایت های تازه تاسیس در کلمات کلیدی پر رقابت، کار منطقی نیست. رسیدن به چنین جایگاهی نیاز به تلاش و زمان بسیاری دارد. انتظارات یک شبه در این کار نداشته باشید و به کسی که قول های این چنینی نیز به شما می دهد، اعتماد نکنید.

2. سئو نیاز به زمان زیادی دارد

سئو مانند سوئیچ یک ماشین نیست که صرفا با چرخاندن آن، روشن شدن موتور را مشاهده کنید. در واقع سئو یک فرایند مستمر و همیشگیست. شما بایستی به صورت مداوم در حال بهبود استراتژی های سایت بوده و پس از آن، منتظر مشاهده نتایج و تصحیح روند کاری خود باشید.

سئو شبیه کاشتن گیاهان در یک باغ است. شما در ابتدا به کاشتن گیاهان مختلف پرداخته، سپس مشاهده می کنید که کدامیک جوانه زده و رشد می کنند. بعد از آن نیز همواره در حال بهبود باغ بوده تا همواره به برداشت محصولات مختلف مشغول باشید.

الگوریتم های گوگل به صورت مستمری در حال یادگیری و سازگار شدن هستند. بنابراین استراتژی های سئو وب سایت شما نیز بایستی همواره در حال بهبود باشد.

3. نگران تراکم کلمات کلیدی نباشید

احتمالا شما با سئوکارهایی صحبت کرده اید که در ابتدا شما را مجاب به دوباره نویسی محتوای سایت با هدف افزایش تراکم کلمات کلیدی به خصوصی کرده اند. دلیل آنها نیز برای انجام این کار، تمرکز بیشتر ربات های موتورهای جستجو بر روی این کلملات کلیدی در این صفحات است.

چنین رویکردی پس از اینکه از مرز مشخصی می گذرد، موجب مسخره به نظر رسیدن متن محتوا می شود. چنین اقدامی خوانایی محتوا را کاهش داده و در انتها این طور به نظر خواهد رسید که شما متن را انگار برای یک ربات نوشته اید.

شاید این کار تا قبل از سال 2009 جواب میداد، اما گوگل این روزها هوشمند تر شده است. گوگل تمایل به پاداش دادن به وب سایت هایی دارد که دارای محتوای غنی هستند، نه اینکه تظاهر به داشتن محتوایی درباره یک موضوع داشته باشند. شما نمی توانید انتظار داشته باشید که نام محصول خود را در همه جای وب سایت نوشته و در انتها نیز گوگل نیز مشتریانی را برای شما ارسال کند.

در حالت کلی اشاره به کلمات کلیدی در متن محتوا را از یاد نبرید، اما این مسئله نبایست به استفاده بی رویه و افراطی از آنها در صفحه تبدیل شود. در واقع محاسبه تراکم کلمات کلیدی کار بیهوده ایست. در هنگام تولید محتوا، تنها بر روی نیاز کاربران خود تمرکز کنید.

4. به جای تعداد، بر روی کیفیت بک لینک ها تمرکز کنید

بازی سئو در گذشته بدین شکل بود که حتی اگر به قیمت کسب بک لینک های بی کیفیت نیز ختم می شد، باز هم وبمسترها سعی در افزایش تعداد بک لینک های سایتشان داشتند. اما حقیقت اینست که لینک های بی کیفیت دیگر اثری ندارند.

در واقع کسب بک لینک های متعدد از وب سایت های بی کیفیت، بازی بازنده هاست و به هیچ وجه چیز خوبی نیست. امروزه شما نیاز به محتوای باکیفیت برای خوانده شدن و اشتراک گذاری توسط کاربران دارید.

کسب تنها چند بک لینک از وب سایت های معتبر بالطبع ارزش بسیار بیشتری نسبت به کسب بک لینک از هزاران سایت اسپم دارد. گوگل به واسطه این بک لینک ها به قضاوت درباره کیفیت سایتتان می پردازد. گوگل حتی در صورت مشاهده استراتژی های ناصحیح بک لینک سازی ممکن است که وب سایتتان را با جریمه نیز رو به رو کند.

5. آیا به دنبال مشاهده نتایج سریع هستید؟ از ادوردز گوگل استفاده کنید

اگر نیاز به دیده شدن در صفحه اول نتایج گوگل بدون هیچ درنگی دارید، راهی جز استفاده از گوگل ادوردز وجود ندارد. با استفاده از این خدمت گوگل، می توانید به ازای کلمات کلیدی دلخواه خود در صفحه اول گوگل قرار بگیرید.

با انتخاب کلمات کلیدی مختلف برای حضور در نتایج گوگل می توانید به مشاهده نتایج در وب سایت خود بپردازید. استفاده از تبلیغات ادوردز برای تمام سایت ها شاید مناسب نباشد. با توجه به هزینه آن، برای برخی به صرفه بوده و برای خیلی از کسب و کارها نیز به هیچ وجه روش بازاریابی مناسبی محسوب نمی شود.

تبلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت ارزان کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحی سایت فروشگاهی و طراحی سایت شرکتی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.

تبلیغات درون متنی

ده سوالی که هنگام استخدام مشاور سئو بایست پرسید

ده سوالی که هنگام استخدام مشاور سئو بایست پرسید

اگر وب سایت شما در نتایج موتورهای جستجو مانند گوگل دیده نمی شود، مشتریان هدف شما هیچگاه کسب و کارتان را نخواهند دید. رتبه بالاتر وب سایت در نتایج جستجو فاکتوری مهم برای هر چه بیشتر دیده شدن وب سایت محسوب می شود. در صورت رسیدن به این مهم، کاربران بیشتری با آن آشنا شده و در نتیجه فروش و سوداوری کسب و کار افزایش می یابد.

اما اگر شما فاقد زمان و مهارت کافی برای افزایش رتبه سایت در نتایج جستجو باشید، چه کار باید کنید؟ در چنین شرایطی استخدام مشاور سئو با تجریه می تواند گزینه فوق العاده ای باشد. در صورت نیاز به مشاور سئو می توانید از خدمات مجموعه رادزاد نیز بهره مند شوید.

در این مطلب به طرح 10 سوال پرداخته ایم تا قبل از تایید مشاوره سئو مد نظرتان از او بپرسید.

1. آیا ممکن است که لیستی از مشتریان قدیمی یا حال حاضرتان داشته باشم؟

برخی از کارشناسان سئو معتقدند که یک مشاور سئو معتبر در معرفی تعدادی از مشتریان خود نبایست بیمی داشته باشد.

معرفی چند تن از مشتریان یک مشاور می تواند به شما کمک کند تا میزان موفقیت فرد را در کار خود ارزیابی کنید. مطمئنا نبایستی انتظار داشته باشید که یک مشاور سئو جزییاتی درباره مشتریان خود به شما ارائه دهد. دقت داشته باشید که این سوال مختص افراد می تواند باشد، چرا که مجموعه های سئو غالبا به خاطر حفظ ضوابط کاری خود از معرفی مشتریانشان معذورند.

2. چگونه به ارتقا رتبه سایت در نتایج جستجو خواهید پرداخت؟

هیچگاه به سمت مشاورین سئویی نروید که به بیان جزییات روش های کاری خود نمی پردازند. آنها بایستی به توضیح استراتژی های خود برای افزایش رتبه پرداخته و همینطور به تحلیل زمان مورد نیاز برای موفقیت در کمپین های سئو بپردازند.

مشاورین سئو بایستی درک کاملی از سئو آن پیج داشته و بتوانند راهکارهای بهینه ای را برای سئو وب سایت ارائه دهند. این راهکارها شامل بهینه سازی یو آر ال ها، ساختار لینک های داخلی، عنوان صفحات و متا تگ ها می باشد.

همچنین نظر مشاور سئو مد نظر خود را درباره سئو خارجی و روش های پیشنهادی او را جویا شوید. هنوز مشاورین سئو زیادی وجود دارند که متاسفانه اعتقاد به خرید بک لینک دارند.

3. آیا شما به دستورالعمل های وبمستر موتورهای جستجو پایبندید؟

مطمئنا شما نیاز به مشاور سئویی دارید که از قوانین موتورهای جستجو تبعیت کرده و راهکارهای او در جهت فریب آنها نباشد. راهکارهایی مانند تولید محتوای اسپم و یا اضافه کردن متن و لینک های مخفی در صفحات تنها به پنالتی شدن سایت منجر خواهد شد.

موتروهای جستجویی مانند گوگل و بینگ دارای دستورالعمل های مشخصی برای حضور سایت ها در نتایج جستجو هستند.

4. آیا شما می توانید رتبه یگ گوگل، بینگ و یاهو را برای وب سایت من تضمین کنید؟

اگر کاندیدای مورد نظر شما پاسخ بله به این پاسخ دهد، فورا سراغ کاندیدای بعدی بروید! رتبه یک گوگل به هیچ وجه تضمین شدنی نیست و متاسفانه برخی از مشاورین سئو چنین گارانتی هایی را به مشتری می دهند.

ادعای آگاهی از جزییات الگوریتم گوگل از طرف مشاور سئو مد نظر شما، به منزل کارت قرمزی برای او خواهد بود. تنها خود موتورهای جستجو بر روی الگوریتم های رتبه بندی تاثیر گذار بوده و کسی از جزییات دقیق آنها مطلع نیست.

5. آیا در کسب نتایج محلی تجربه دارید؟

نمایش وب سایت کسب و کارها مخصوصا کسب و کارهای کوچک مبتنی بر مشتریان محلی در نتایج محلی گوگل می تواند تاثیر شگرفی در موفقیت آنها داشته باشد. اگر شما نیز داری چنین شرایطی هستند، سئو محلی می تواند به شما کمک زیادی کند.

در صورت بهینه بودن وب سایت شما در حوزه سئو محلی، وب سایت شما در جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با مکان شما به نمایش در خواهد آمد. برای رسیدن به چنین هدفی، مشاور سئو سایت بایستی راهنمایی های لازم در جهت رسیدن به چنین نتیجه ای را ارائه دهد.

6. آیا شما تمام تغییرات انجام شده در وب سایت را به من اطلاع خواهید داد؟

انجام سئو در وب سایت مستلزم تغییراتی در کدنویسی وب سایت هاست. نحوه انجام این تنظیمات و تعداد صفحات لازم برای این تغییرات دارای اهمیت فراوانی برای شما خواهد بود. در صورتی که قصد دادن اجازه به تغییر در کدهای سایت را به کاندیدای خود دارید، حتما این سوال را از او بپرسید.

به عنوان مثال آیا کاندیدای مشاور سئو، تنها به ویرایش عناوین صفحه بسنده کرده یا اینکه از ابتدا آنها را تغییر می دهد؟ آیا او اقدام به اضافه نمودن محتوای بیشتر به صفحه محصولات و خدمات خواهد نمود؟ آیا اقدام به طراحی مجدد سایت یا بخشی از آن می نماید؟ آیا او صفحات جدید به سایت اضافه می کند؟

7. چگونه به ارزیابی موفقیت در سئو سایت می پردازید؟

برای بررسی موفقیت های حاصل از سئو بایستی از تعداد و منابع ترافیکی سایت آگاهی کاملی داشته باشید. مشاور مد نظر شما بایستی تجربه کافی از کار با نرم افزارهای آنالیتیکس را داشته و بتواند تغییرات رتبه کلمات کلیدی سایت را گزارش دهد. تعداد بک لینک ها از دیگر سایت ها و همینطور کلمات کلیدی جستجو شده توسط کاربران سایت می تواند پارامترهای خوبی برای ارزیابی سئو باشد.

زمان ارائه این اطلاعات توسط او و نحوه استفاده او از این اطلاعات برای ارتقا رتبه سایت را نیز از ابتدا جویا شوید.

8. ما چگونه و چه زمان هایی با یکدیگر ارتباط برقرار می کنیم؟

نحوه ارتباط مشاورین سئو با یکدیگر متفاوت است و هر یک استانداردهای خاص خود را دارند. شما بایستی فردی را برای این کار انتخاب کنید که متناسب با نیازهای شماست. از کاندیدای مد نظر خود بپرسید که به چه صورتی با شما ارتباط برقرار می کند؟ آیا این ارتباط از طریق تلفن خواهد بود؟ یا از طریق روش های آنلاین مانند اسکایپ؟ همچنین تعداد دفعات ارتباط در ماه را نیز از ابتدا مشخص کنید.

9. شرایط پرداخت هزینه ها از طرف شما چیست؟

شما بایستی از میزان دستمزد مشاور سئو مطلع شده و بایستی از او بپرسید که نحوه پرداخت هزینه های به صورت پروژه ایست یا ساعتی؟ هزینه مشاوره سئو به صورت پروژه ای بسته به اندازه پروژه می تواند مقادیر متفاوتی باشد. همچنین هزینه ساعتی مشاوره سئو نیز بسته به تجربه و مهارت طرف مقابلتان رنج گسترده ایست.

فاکتور دیگر نیز زمان پرداخت حقوق مشاور است. روزانه، ماهانه یا شش ماهه بودن پرداخت ها می تواند برای بعضی از افراد دارای اهمیت باشد. همچنینی بایستی از مشاور سئو پرسید که در صورت پرداخت شش ماهه، آیا سود چند درصدی بایست به مبلغ پرداختی اضافه گردد یا نه.

10. در صورت فسخ قرارداد چه اتفاقی می افتد؟

هنگامی که قرارداد شما به پایان رسیده و یا به هر دلیلی زودتر از موعود خاتمه یابد، شما بایستی صاحب تمام بهینه سازی های انجام شده باشید.

در واقع قرارداد شما بایستی به گونه ای باشد که در صورت فسخ آن، مشاور سئو قادر به تغییر یا حذف محتوای اضافه شده نباشد. همچنین بهتر است که شرایط فسخ زود هنگام قرارداد را با او از ابتدا چک نمایید.

تبلیغات میان متنی

سئو سایت برای موتورهای جست و جو و همچنین تبلیغات گوگل ادوردز از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد. بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است.

تبلیغات میان متنی